معرفی کتاب اثر مرکب

دسته بندی :مقالات ۴ آذر ۱۳۹۹ 37672 مشاهده

بسم الله الرحمن الرحیم

 

معرفی کتاب اثر مرکب                                                                                                                                  نوشته محمد صادق عباسی

معجون موفقیت

هر روز،‌ هر ساعت و هر لحظه، فرصتی است برای رسیدن به کامیابی و «موفقیت».

هر کسی در زندگی دنبال یافتن راه «موفقیت» است. می‌خواهد کشف کند راز موفقیت در دانشوری چیست؟ یا راه درآمد پایدار، یا حتی راه رسیدن به روابط شیرین.

برای یادگرفتن، راه‌های زیادی وجود دارد، اما هنوز یکی از بهترین راه‌های یادگیری، مطالعه است. در روزهای عجیب همه‌گیری ویروس کرونا، فرصت مطالعه بیشتر شده است.

قصد دارم به شما یکی از بهترین کتاب‌های نوشته شده در زمینه موفقیت را معرفی کنم. کتابی که بارها جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان شده است، در ایران هم همین‌طور.

کتاب «اثر مرکب»[1] نوشته دارن هاردی.

 

دربارة نویسنده

چقدر خوب است که ما راه موفقیت را از شخصی بپرسیم که خودش راه موفقیت را کشف کرده، رفته است و بسیاری را هم با خود همراه کرده.

دارن هاردی یک مدیر موفق مالی است، هم‌چنین مشاور اقتصادی بسیاری از شرکت‌های معتبر هم هست.

او سر دبیر نشریة موفقیت است. نشریه‌ای که مقالات مختلفی را از سراسر دنیا در زمینه موفقیت جمع‌آوری کرده و بهترین‌های آن‌ها را چاپ می‌کند.

دارن هاردی،‌ شاگردی جیم ران را نیز در کارنامه دارد، جیم ران خود یکی از نویسندگان نام‌آور در زمینة موفقیت بوده است.

دارن هاردی، نویسنده‌ای است که آثار او با وجود جامع بودن ولی متنی روان و مختصر دارد،‌ به همین دلیل بسیاری از کتاب‌های این نویسنده جزء پر فروش‌ترین کتاب‌های دنیا هستند.

سخنی از نویسنده:

«شما هیچ وقت با روزی دو ساعت وقت گذراندن در اینترنت، به در آمد دویست هزار دلاری نمی‌رسید. هیچ وقت نمی‌توانید پانزده کیلوگرم از وزنتان را در یک هفته کم کنید، با مالیدن کرم روی صورتتان، بیست سال جوان‌تر نمی‌شوید، نمی‌توانید با خوردن یک قرص، زندگی زناشویی‌تان را درست کنید… موفقیت در این دنیا این‌طوری به دست نمی‌آید»

 

دربارة کتاب

کتاب اثر مرکب، با نام کامل «اثر مرکب، آغاز جهشی در زندگی،‌ موفقیت و درآمد شما» یکی از بهترین کتاب‌های در زمینة موفقیت است.

اولین ویژگی این کتاب،‌ مختصر بودن است، به همین دلیل حتی برای کسانی که کتاب‌خوان حرفه‌ای نیستند یا تازه قصد کتاب‌خوان شدن را دارند، شروع خوبی است.

اما نگران نباشید، هر قانون موفقیتی که شما در دیگر کتاب‌ها می‌توانستید پیدا کنید، در اثر مرکب وجود دارد. دارن هاردی به جهت دسترسی به مقالات و کتاب‌های متعددی که در زمینه موفقیت نوشته شده است، توانسته بهترین و کاربردی ترین نکات را در کتاب خودش جمع آوری کند.

در اثر مرکب، برای هر بخشی، نمونه و دلیل‌های قابل درک ذکر می‌شود،‌ به همین دلیل به راحتی می‌توانید با کتاب ارتباط برقرار کنید.

بریده‌ای از کتاب:

«اگر یک خصیصه باشد که به من مزیت رقابی می‌دهد، توانایی‌ام در پایداری است… این ابزاری قوی است که می‌توانید برای شروع پرواز به سوی اهدافتان استفاده‌اش کنید».

نکتة مهم‌تر این است که اثر مرکب کتابی نیست که شما یکبار آن‌را بخوانید، بلکه هر بار که در زندگی احساس ایستا بودن،‌ سکون و خستگی به شما دست داد،‌ کافی است دوباره اثر مرکب را بخوانید،‌ تا موتور اشتیاق شما بار دیگر روشن شود.

بریده‌ای از کتاب:

«جشن بگیرید! کار مداوم بدون تفریح و سرگرمی،‌ سربازان را کسل و بی‌حوصله می‌کند و این آغازی برای سرپیچی از فرمان است. در طول مسیر باید زمان‌هایی برای جشن گرفتن و لذت بردن از بعضی دستاورد ها و پیروزی‌هایتان وجود داشته باشد».

یکی از بهترین ویژگی‌های کتاب اثر مرکب، ضمیمة پرسش‌نامه‌های خود ارزیابی در زمینه‌های مختلف است که شما را در راه موفقیت کمک می‌کند تا نقطه‌ای که هستید و مسیر پیشرفت را به خوبی اندازه‌گیری و ارزیابی کنید.

کتاب اثر مرکب دارای شش فصل است، فصل اول اثر مرکب در عمل، فصل دوم،‌ انتخاب ها، فصل سوم، عادت‌ها، فصل چهارم، تکانش، فصل پنجم، تاثیرات،‌ فصل ششم، شتاب‌بخشی و در نهایت نتیجه‌گیری.

بخش ضمیمه‌های کتاب تشکیل شده است از پرسش‌نامه ارزیابی قدردانی، ارزیابی ارزش‌های اصلی، ارزیابی زندگی، تعیین اهداف، ارزیابی عادت‌ها، تاثیرات ورودی ها، ارزیابی ارتباط‌ها و در نهایت برگة ثبت ریتم رفتار‌های هفتگی.

 

کلام آخر

کتاب اثر مرکب، جذاب، روان و در عین سادگی، عمیق است؛ باعث می‌شود در زندگی و نگرشتان، به فکر فرو رفته و در راه پیشرفتتان بازنگری کنید.

بهترین توصیف برای کتاب اثر مرکب، معجون موفقیت است. به شما تهیه این معجون را توصیه می‌کنم.

 

[1]. The compound Effect.

Dr.sadegh abbasi

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + سیزده =

لینک کوتاه:
0