آشنایی با تمام سبک‌های تندخوانی

دسته بندی :مقالات ۷ مرداد ۱۳۹۹ 37771 مشاهده

آشنایی با تمام سبک‌های تندخوانی

همان‌طور که بسیاری از شما می‌دانید هر فرد عادی به صورت میانگین بین 150 تا 400 کلمه در دقیقه می‌خواند (بیشتر افراد 200 کلمه در دقیقه می‌خوانند).

تندخوانی به معنی کلی (که شامل تمام روش‌های روز تندخوانی می‌شود) مجموعه روش‌هایی است که با افزایش سرعت خواندن، درک مطلب را نیز در سطح مطلوبی نگاه می‌دارد و حتی آن‌را به صورت چشم گیری افزایش می‌دهد.

به صورت خلاصه تندخوانی دارای سه سبک است.

اول: تندخوانی کلاسیک: این روش در جهان با نام (speed reading) شناخته می‌شود و بنیان گذار آن «اِولین وود» بود که در نقطة آغازین کارگاه‌های تندخوانی ایستاده است. در این روش فرد قادر خواهد بود بین 700 تا 1200 کلمه در دقیقه سرعت خواندن خود را افزایش دهد.

دوم: تندخوانی پیشرفته: این روش در جهان با نام (super reading) شناخته می‌شود که بنیان گذار آن «هوارد بِرگ» رکورد دار سرعت مطالعه در جهان با رکورد هشتاد صفحه در دقیقه بین 24000 تا 25000 کلمه در دقیقه است. با این روش فرد قادر خواهد بود بین 1500 تا 5000 کلمه سرعت خود را افزایش دهد.

سوم: تصویر خوانی: این روش در جهان با نام (photo reading) شناخته می‌شود که بنیان گذار آن «پاول شیل» است که با نام خواندن ناهوشیار نیز شناخته می‌شود. در این روش فرد قادر خواهد بود با سرعت بین 10000 تا 25000 کلمه در دقیقه مطالعه کند.

در کارگاه‌هایی که مجموعة تندخوانی پیشرفته (Super reading) برگذار می‌کند تمامی روش‌ها بر اساس سطح کارآموزان آموزش داده می‌شود.

Dr.sadegh abbasi

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 9 =

لینک کوتاه:
0