دانستنی های کرونا

دسته بندی :مقالات ۱۵ آذر ۱۳۹۹ 56279 مشاهده

اطلاعات ما کافی است «دانستنی‌های کرونا»

زمانة عجیبی است، همه‌گیری ویروسی جدید از هر نظری. هر ویروس نو ظهوری نیاز به زمان دارد، تا زوایای مختلفش کشف شود. این جمله را همه زیاد شنیده‌ایم: «هنوز اطلاعات ما کافی نیست».

اما در این اثر قصد دارم به شما چیزهایی را بگویم که اطلاعات ما در مورد آن کافی است.

بسیاری از ما دغدغه داریم، سیستم ایمنی بدنمان را تقویت کنیم تا در برابر هر ویروسی به خصوص ویروس کووید 19،‌ ایمن باشیم.

می‌خواهم به شما مکمل‌های غذایی را معرفی کنم، که به صورت قطعی ثابت شده است، سیستم ایمنی را در مقابل ویروس کرونا، تقویت می‌کند.

 

ویتامینو D

این ویتامین، «ویتامین آفتاب» هم نامیده می‌شود، زیرا زمانی که پوست بدن در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار می‌گیرد، ویتامین D تولید می‌شود. به طور قطعی در تحقیقات میدانی ثابت شده است، وجود مقدار کافی ویتامین D در بدن، باعث ایمن شدن بدن در برابر ویروس کووید 19 می‌شود.

غذا های دریایی مانند ماهی‌های تازه و شیر‌های غنی شده، از بهترین منابع ویتامین دی هستند.

اما این نکته ضروری است، مصرف بیش از مقدار نیاز بدن ویتامین دی، هیچ تاثیری در امنیت بیشتر برابر ویروس‌ها ندارد. در نتیجه اگر پوست تیره‌ای دارید و به اندازه کافی در معرض آفتاب هستید، نیازی به مصرف ویتامین دی ندارید.

دانشکده پزشکی برگام و بیمارستان زنان بوستون، به صورت مستقیم تاثیر ویتامین دی موجود در بیماران مبتلا به کووید 19 را بررسی کردند. آن‌ه 2700 مبتلای جدید را بررسی کرده و به نیمی از آن‌ها روزانه 3200 واحد ویتامین دی تجویز کردند. نتایج اولیه حاکی از تاثیر مستقیم بر توانایی مبارزه با ویروس داشت.

البته لازم به ذکر است، هنوز تاثیر درمانی به صورت کامل ثابت نشده و بیشتر ویتامین دی حالت پیشگیرانه دارد تا درمان مستقیم.

 

 

زینک

یک ماده معدنی که در تمام سلول‌های بدن پراکنده است. زینک به طور معمول در دانه‌های خوراکی یافت می‌شود مانند باقلا و لوبیا.

زینک ماده معدنی است که نقش حمایتی در سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند. زینک باعث گرم ماندن سلول‌ها می‌شود و همین‌طور نقش مؤثری در جلوگیری از ویروس آنفلونزا دارد. همچنین می‌تواند در تولید و بازسازی سلولی نیز بسیار مؤثر باشد.

در جولای سال جاری میلادی 2020 محققان دانشگاه آچن در آلمان، به بیماران ویروس سارس، آنفولانزا و کرونا، به صورت مشخص، دوز مشخصی از زینک را تجویز کردند. به صورت مستقیم مقدار تلفات کاهش یافت.

در نتایج تحلیلی تکمیلی، دانشمندان متوجه شدند، زینک سرعت گسترش ویروس در بدن را کاهش داده و از طرفی سرعت ترمیم سلول‌های آسیب دیده را افزایش می‌دهد.

در سپتامبر سال جاری 2020، محققان دانشکده پزشکی شهر بارسلون اسپانیا نیز با تحقیق روی 249 نمونه، داده‌های فوق را تایید کردند. با آزمایش بر روی پلاسمای مبتلایان به دست آمد که کسانی که در پلاسمای آن‌ها مقدار بیشتری زینک وجود داشته، شدت کمتری از آلودگی به ویروس کرونا را تجربه کرده‌اند.

 

ویتامین C

یکی از شناخته شده ترین ویتامین ها، ویتامین سی است که نام علمی آن «اِل آسکوربیک اسید» است. این ماده، نقش‌های مهم و گوناگونی در بدن ایفا می‌کند.

این ویتامین به طور معمول در میو‌ه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود. این‌که ویتامین سی،‌ بر ایمن شدن کلی بدن تاثیر گذار است،

سال‌ها است که ثابت شده؛ اما به صورت خاص در مورد کرونا در جولای سال جاری میلادی، محققان بلژیکی تاثیر وجود این ویتامین بر ویورس کرونا را بررسی کردند. آن‌ها متوجه شدند، وجود ویتامین سی،‌ می‌تواند نقش پیشگیرانه از ابتلا به کرونا ایفا کند.

 

کلام آخر

هنوز تحقیقات ادامه دارد، دارو‌ها کشف می‌شوند و آزمایش می‌شوند. اما اطلاعات ما در مورد آن‌ها کافی نیست.

ولی یادتان باشد اطلاعات ما راجع به ویتامین دی، سی و زینک، کافی است. پس میوه‌های تازه، سبزیجات و غذا های دریایی بخورید؛ مصرف کردن قرص ویتامین دی هر دوهفته یک بار و هفته‌ای استفاده از قرص زینک هم مفید است.

همیشه پایدار و سلامت باشید.

برای مطالعه مقاله زندگی نامه دکتر فخری زاده کلیک کنید.

Dr.sadegh abbasi

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + یازده =

لینک کوتاه:
0